נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיכלליההמצאה הישראלית שמאפשרת לחירשים לשוחח בטלפון

ההמצאה הישראלית שמאפשרת לחירשים לשוחח בטלפון

אפליקציה חדשה מאפשרת לכבדי שמיעה לדבר לראשונה בסמארטפון כמו כולם. צפו בסרטון המרגש

יום אחד קיבל תומר אהרוני, סטודנט למדעי המחשב שמתגורר בניו-יורק, הודעה קולית. הוא רצה להאזין לה אבל היה באמצע שיעור ולא יכול היה להגביר את הווליום. באותו רגע חלפה בו המחשבה: אני יכול לחכות לסוף השיעור ולהקשיב, אבל מה עם אנשים חירשים? ולמה אין אף פתרון בשבילם להבין מסרים קוליים?

אז תומר יחד עם שותפו אלון עזר, אותו הכיר באוניברסיטת קולומביה, יצרו אפליקציה בשם “נגיש”, שמאפשרת לבצע ולקבל שיחות טלפון באמצעות טקסט דרך אפליקציה מועדפת – ווטסאפ, טלגרם, פייסבוק מסנג׳ר ועוד. השירות מאפשר לאנשים כבדי שמיעה או כבדי דיבור לבצע שיחות טלפון רגילות לחלוטין, כאשר צד אחד קורא וכותב והצד השני מדבר ושומע.

בימים אלה מוצע השירות כפיילוט מצומצם בארה״ב ובשפה האנגלית בלבד, אך עתיד להתרחב למדינות נוספות ולתמוך בכ-200 שפות נוספות, כולל עברית. בנוסף, השירות יאפשר תרגום בזמן אמת של שיחות – כך ששני צדדים בשיחה יוכלו לשוחח בשפות שונות מבלי לדעת על כך.

המיזם כבר זיכה את תומר ואלון במקום הראשון בתחרות שנערכה באוניברסיטת קולומביה, אבל את תחושת הניצחון האמיתית הם השיגו כשהלכו לבדוק את האפליקציה על אנשים אמיתיים. צפו בסרטון שמתעד את המפגש שלהם עם טליה, תלמידת תיכון כבדת שמיעה, שניסתה לראשונה את הטכנולוגיה שלהם (יש כתוביות בעברית, אם הן מופיעות אצלכם בשפה אחרת, כנסו להגדרות וסמנו כתוביות בעברית):

על מנת להתעדכן בהרחבת הפיילוט ולהירשם לשירות, ניתן לגשת לאתר החברה.


מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות