נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותמרוץ הנשים החרדיות למען ילדים עם מוגבלויות

מרוץ הנשים החרדיות למען ילדים עם מוגבלויות

ביום שישי, 28 בפברואר, יתקיים בנאות קדומים מרוץ ייחודי – לנשים בלבד – של עמותת "בלב אחד": "דברים משתנים בחברה החרדית"

“כולנו יודעים שבריא לרוץ, אבל מעבר למגבלות שרובנו מתמודדים איתן – עבור חרדיות ריצה הופכת להרבה פחות אטרקטיבית כשקבוצת הריצה מעורבת עם גברים”, מסבירה לנו סוזן רובין, אחת ממארגנות מרוץ הנשים של עמותת “בלב אחד”.

מרוץ “לרוץ עם הלב” משנה שעברה (צילום: קובי הר צבי)

העמותה מסייעת למשפחות של אנשים עם מוגבלות: משירותי בייביסיטר בזמן טיפולים בבית החולים ועד מחנות קיץ. המרוץ יתקיים, זאת השנה השנייה ברציפות, בנאות קדומים ביום שישי, 28 בפברואר, במקביל למרתון תל-אביב.

“המרוץ הזה זה סופר חשוב לי”, אומרת לנו אביבית ביסמוט, חרדית וחובבת כושר. “בתי בת ה-16 נמצאת על הרצף והרופאים אמרו לנו שכדאי לעשות איתה כושר. זה תרם המון להתפתחות שלה והמרוץ הזה הוא הדרך שלה ושלנו לקבל עידוד”.

בעבר הייתה תחושה שהחברה החרדית מצניעה ילדים עם מוגבלות מחשש לפגיעה בשידוך. איך זה היום?

“כיום דברים שונים בזכות עמותות מדהימות שמשנות את המציאות בחברה החרדית”, אומרת ביסמוט. “השינוי מורגש אבל עדיין יש עוד עבודה. לאט-לאט אנחנו מצליחים להביא לשינוי”.

בתה של סוזן רובין (צילום: סוזן רובין)

“נרוץ בפארק נאות קדומים במקום סגור ונבקש מגברים לא להיכנס בזמן המרוץ”, אומרת רובין. “אי-אפשר למנוע את כניסתם אבל אנחנו מקווים שיכבדו אותנו. כל אישה שרוצה להצטרף אלינו מוזמנת להירשם ולרוץ למטרה טובה – למען שינוי התפיסה של ילדים עם מוגבלות”.

לדבריה, “הקהילה תמכה בנו ועזרה מאוד. בעלי לא יהיה במרוץ אבל בלב הוא תומך בנו ואני מקווה שהוא יכין ארוחה לשבת בזמן שאני רצה”, היא אומרת בהומור.

יליד 1986. ממנצ'סטר באנגליה. על הרצף האוטיסטי. הבן השביעי מתוך 14 אחים לרב חרדי. נשוי לאישה גם עם מוגבלויות. משמש כעיתונאי במעריב ובאתר שווים. מתנדב בוועד של עמותת Keep Olim , ובמגן לקהילות.

כתבות אחרונות