נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותאהבה עיוורת

אהבה עיוורת

הוא עם שיתוק מוחין, היא עם עיוורון, והם כבר 30 שנה ביחד. סיפור אופטימי לוולנטיינס דיי

יש מי שאומרים שהאהבה משתבחת עם השנים. אורלי ויורם כהן מבת ים, היא עיוורת, הוא עם שיתוק מוחין, הם ההוכחה לכך. 6 שנים מבדילות בין אורלי (53) ליורם (59), שנשואים כבר 30 שנה, במהלכן הספיקו להביא לעולם לא פחות מ-5 ילדים (היום בני 16 עד 30).

”לגדל חמישה ילדים זה לא דבר קל לאף הורה, בייחוד לא לנו”, אומרת אורלי. ”בעלי נולד כילד C.P עם שיתוק מוחין, צליעה ברגל ימין וקושי בתפקוד ביד שמאל. אני נולדתי עיוורת מלידה, עברתי 3 ניתוחים בעיניים בגיל קטן והצלחתי לראות חלקית עם משקפיים.

אורלי ויורם כהן בחתונתם

“בהריונות הראשונים שלי הצלחתי לתפקד, אך בהריון הרביעי, כאשר נולדה בתי שהיום היא חיילת בת 20, נקרעה לי הרשתית בעיניים 3 חודשים מהלידה. עברתי ניתוח קשה ולצערי הרופאים הצליחו להציל לי את הראייה רק בעין אחת”. כך קרה גם בהריון החמישי. בחודש השישי ביצעו לה ניתוח נוסף, אך את הנזק כבר אי אפשר היה לשקם.

כיום אורלי נחשבת לקויית ראייה ומסתובבת עם תעודת עיוור. היא עובדת במרכז השיקומי באיל”ן בת ים, בעוד בעלה עוזר לה בעבודות הבית. ”בעלי לא עובד כבר 27 שנה בשל הנכות. אנחנו חיים על קצבת ביטוח לאומי וזה קשה מאוד. זה לא היה פשוט לגדל את כל הילדים, אבל היום כשאני רואה אותם אני גאה במה שהשגתי”.

הם הכירו במסיבה אצל חברים משותפים בדיוק ביום ההולדת ה-28 של יורם. ”אפשר לומר שהיא הייתה המתנה שלי”, אומר יורם. ”החברים חשבו שאנחנו מתאימים והם לא טעו. זה היה סיפור של אהבה ממבט ראשון ובתוך 8 חודשים הצעתי לה נישואים בבית קפה קטן ברמת גן. מאז דרכינו לא נפרדו”.

“יום אהבה שמח לכולם”. אורלי ויורם כהן היום

”החברה היום הרבה יותר מכילה ומקבלת אנשים עם מוגבלות מבעבר”, אומרת אורלי. ”אנשים תמיד רוצים לעזור ויש פתיחות הרבה יותר גדולה לאנשים עם מוגבלות. ב-15 השנים האחרונות אני גם תורמת לנזקקים ואנשים עם מוגבלות כמוני. אני אוהבת לעשות דברים למען האחר ואנחנו אנשים שאוהבים תמיד לעזור ולתת לכולם.

”אנחנו ממשיכים לגדל את הילדים שלנו במסירות ובאהבה אין סופית”, היא מוסיפה. “הילדים שלי וכל הקרובים אלינו מאחלים לעצמם זוגיות מאושרת כפי שיש לנו. השבוע, לקראת יום האהבה, בעלי הפתיע אותי עם דובי ענק ומכתב מרגש, כך שהרומנטיקה לא נעלמת, היא רק משתבחת”.

לאנשים אחרים עם מוגבלות שלא מוצאים כרגע אהבה, יש לה מסר אופטימי: ”היום הרבה יותר קשה למצוא אהבה בכלל, לא רק לאנשים עם מוגבלות, גם לאנשים רגילים כביכול. פעם היו מסתכלים אם הבחור נחמד ויש לכם חיבור טוב, היום דברים אחרים קובעים, בעיקר עניינים חומריים. אבל אני מאמינה שלכל סיר יש מכסה וכולם יחוו אהבה במוקדם או במאוחר. ולנטיינס דיי שמח לכולם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות