נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותבגלל מום באוזן: בן 15 עבר התעללות פיזית ונפשית בבית הספר

בגלל מום באוזן: בן 15 עבר התעללות פיזית ונפשית בבית הספר

תלמיד מהדרום סבל מהצקות לגבי מראהו החיצוני, ואף הוכה ונחבל. בביה"ס לא מיהרו להרחיק את הפוגע. אמו: ״עלול לקרות אסון״

“תלמיד אחר סטר לו בעוצמה והוא נפל על מעקה ברזל ונחבל בראשו”. הילד

ת’, תלמיד כיתה ט’ בבית ספר בדרום הארץ, סובל מהצקות רבות והטרדות מצד התלמידים האחרים בגלל דבר אחד בלבד – הוא נולד עם מום באוזן ימין. השיא הגיע כשבאחד הימים גילה על שולחנו בכיתה איור המציג את פניו עם התייחסות לאוזן ימין הפגומה. ”הציור הזה נועד במטרה לפגוע בילד שלי”, אומרת אמו. שמות שניהם שמורים במערכת.

האם החליטה לאחרונה לחשוף את המקרה בפוסט בפייסבוק, בו תיארה את מצבו הבריאותי של בנה ואת הנזק הנפשי שנגרם לו בעקבות המקרה. כל זאת בתקווה שהורים שיקראו אותו ילמדו את ילדיהם לקבל את השונה, ויעצרו את האלימות והבריונות שמתרחשת בבתי הספר.

”בני סובל מגיל קטן מהצקות בבתי הספר בשל המום באוזן שלו”, סיפרה האם למערכת ”שווים”. ”הוא נולד עם אוזן מקופלת וככל שהוא גדל, האוזן נשארה קטנה. אחרי שההצקות לגבי המראה החיצוני שלו התגברו, החלטנו לבצע ניתוחים כדי לנסות ולסדר את האוזן עד כמה שניתן. מדובר בהליך שיקום לא פשוט וכואב, כאשר הניתוח האחרון שלו היה לפני ארבעה חודשים. ככל הנראה לא יהיה עוד אחד״.

הציור שחיכה לילד על השולחן

האמא מספרת שבנה עבר קשיים רבים ביחס לגילו הצעיר. מלבד הקושי הבריאותי שגורם לו לפגיעה בשמיעה ומצריך אותו לשאת מכשיר מיוחד, הוא מתבייש וחושש להרכיב אותו כדי לא למשוך את תשומת ליבם של הילדים המתנכלים. הוא סובל מחוסר ביטחון ומהתקפי חרדה. ״אני יודעת שקשה לא מאוד, ולכן נעזרנו בטיפול פסיכיאטרי שעוזר לו. יום אחד הוא שאל אותי שאלה מפחידה: ׳מה יקרה אם אחתוך את הוורידים?׳. נבהלתי מאוד, הרגעתי אותו מהר ואמרתי לו שלא יחשוב על דברים כאלה. כנראה אחד הילדים בבית הספר הכניס לו את זה לראש״.

האם פנתה לבית הספר מספר פעמים לסיוע, אבל דבר לא קרה. ״בנוסף לציור, תלמידים קוראים לו בשמות ופוגעים בו. אומרים לו שהוא דומה לקוף, לחייזר, שהוא שייך לכוכב אחר ולא צריך להיות איתם. זה נעשה על בסיס יומיומי ולעיתים גם מגיע למכות. אך אחד לא יכול לסבול את זה, הוא לקח את זה מאוד קשה, אבל הוא יודע שאנחנו איתו ובשבילו תמיד. הוא לא שונה מאף אחד, הוא מאוד צנוע ומנומס וחבל שהביאו אותו למצב הזה”.

לפני כשלושה שבועות הותקף הילד ללא סיבה בהפסקה. תלמיד אחר סטר לו בעוצמה והוא נפל על מעקה ברזל ונחבל בראשו. אמו טוענת שאיש בבית הספר לא טרח לעדכן אותה על המקרה, עד שבנה חזר הביתה עם נפיחות וסיפר שהוכה. רק כשהגיע לבית הספר למחרת, הושעה הילד התוקף.

”אני בעצמי נכנסתי לחרדות בגלל הילד”, מסכמת האם. ”אני מטפלת בעצמי ויודעת להביא אותו למקום הנכון ולהוציא אותו מהחרדות, אבל זו משימה לא פשוטה. אני מבקשת מכל הילדים וההורים שיגידו די לאלימות ויבינו שכולנו בני אדם, כולנו שונים ולכולם יש ”פגמים” חיצוניים ופנימיים. יכול לקרות כאן אסון שבעקבותיו אי אפשר יהיה להחזיר את הגלגל לאחור״.

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר: ”מדובר באירוע שהתרחש לפני כשנה וטופל על ידי כל גורמי המקצוע הרלוונטיים. בית הספר מלווה את התלמיד ומשפחתו ככל שעולה הצורך. בכיתות מתקיימת פעילות ערכית חינוכית בנושא יחס שווה ומכבד, וכן בנושא סובלנות והכלה כלפי בעלי מוגבלויות ובעלי צרכים מיוחדים״.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות