נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבן 11 יושב בבית כבר 4.5 חודשים כי "לא נמצאה כיתה מתאימה"

בן 11 יושב בבית כבר 4.5 חודשים כי “לא נמצאה כיתה מתאימה”

המועצה המקומית מבקשת לשלב את הילד בחינוך המיוחד, בניגוד להמלצת משרד החינוך. אמו: "הוא כבר היה שם וסבל מהתעללויות"

לי-ים קראוס לוי. “ילד מקסים שרוצה להתקדם בחיים, אבל בכל הזמן שהוא היה בחינוך המיוחד הוא רק הלך אחורה”

מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, כבר קרוב לארבעה חודשים וחצי, ילד בן 11 וחצי יושב בבית, ללא מסגרת חינוכית, וזאת בנימוק שאין כיתה מתאימה עבורו. לאור זאת, במועצה שבה הוא מתגורר החליטו לשלב אותו בחינוך המיוחד, בניגוד להמלצת משרד החינוך. אמו מתנגדת נחרצות: ”במשך שנה וחצי הוא היה בחינוך המיוחד ולא התקדם, אלא רק סבל מהתעללויות והצקות”.

הילד, לי-ים קראוס לוי, תושב היישוב כפר יעבץ במועצה האזורית לב השרון, מתמודד עם הפרעת התנגדות המכונה ODD. מדובר בהפרעה התפתחותית התנהגותית, המתאפיינת בדפוס חוזר ונשנה של התנהגות ”דווקאית” ומתריסה כלפי דמויות סמכות. לפני תחילת השנה החליטו במועצה האזורית כי לי-ים ילמד בחינוך המיוחד, בטענה כי אין במועצה האזורית, ברשויות הסמוכות ובאזור השרון כיתה רגשית המתאימה לו.

בעקבות זאת הגישה אמו, ענבל קראוס לוי, ערעור למשרד החינוך, ולשמחתה ערעורה התקבל. שחור על גבי לבן קבעו במשרד החינוך כי לי-ים צריך להיות בכיתה מיוחדת-רגשית בבית ספר רגיל.

”לי-ים מתפקד ברמת בני גילו במקצועות השפה והינו בעל ידע עולם נרחב”, נכתב בהחלטה. “יחד עם זאת יש לילד בעיות משמעותיות בוויסות חושי, קשיי הסתגלות והתנגדות במסגרת חינוכית, דימוי עצמי נמוך, קושי בתחום הגרפי והמוטורי ובעיות קשב וריכוז”.

עוד נכתב כי ”האם ביקשה לשלבו בחינוך הרגיל בכיתה רגשית, כדי לעבוד על תחושת המסוגלות של הילד והדימוי העצמי שלו. ההורים לקחו אחריות לטפל בילד על ידי פסיכולוג קליני עם הדרכת ההורים”.

”חשוב לי להסביר, הילד שלי לא יכול להימנע מהמעשים שלו כי אין לו אופציה כזו”, אומרת האם בשיחה עם “שווים”. לדבריה, ”לי-ים הוא ילד מקסים שרוצה להתקדם בחיים, אבל בכל הזמן שהוא היה בחינוך המיוחד הוא רק הלך אחורה. אנחנו לא מוכנים לשים אותו עם ילדים גדולים ממנו ושהוא לא ילמד כלום. עדיף לנו שיישאר איתנו בבית, לפחות אני מלמדת אותו כמה דברים.

“עברנו תהליך ארוך מאוד כדי להוציא אותו מהחינוך המיוחד ואנחנו לא נחזיר אותו לשם. הוא סבל מהצקות על בסיס יומיומי. ילד אחד אפילו סגר אותו בממ”ד. מבחינה נפשית הוא כבר לא היה מוכן ללכת לבית הספר”.

לדברי האם, המשפחה עברה לכפר יעבץ מכפר סבא רק כדי שללי-ים תהיה כיתה מתאימה בבית ספר רגיל. ”ועדת הערר של משרד החינוך קבעה כי הוא צריך ללמוד תחת הקטגוריה הזו. אני לא מבינה למה רוצים להחזיר אותו לחינוך המיוחד”, היא אומרת בכעס, “הוא לא מתאים לשם בכלל”.

“במועצה טוענים שהם סרקו את כל האזור ולא מצאו אפילו כיתה אחת מתאימה, ולכן הם מחזירים אותו לחינוך המיוחד. אחרי כל המאמצים שלי הילד שלי לא ילמד שם, נקודה. אין לי בעיה לנסוע גם למקומות רחוקים אם צריך, הכל בשביל הילד שלי, רק שימצאו לי פתרון”.

לפי טענת האם, המועצה עוקפת את ההחלטה של משרד החינוך: ”הם עוברים על הוראה ישירה של המשרד, למה הם מחליטים עליו? אני ממש פוחדת כי בקרוב איחשב להורה שמסרב לשלוח את הילד שלו לבית הספר, על כל ההשלכות של זה. פניתי לייעוץ משפטי בנושא, ואני אלחם ואעשה את הכל כדי שהבן שלי לא יחזור לחינוך המיוחד, כי הוא פשוט לא מתאים לשם”.

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה כי קיים שיבוץ לתלמיד אשר מתאים לצרכיו. “מפאת צנעת הפרט לא נוכל להרחיב”, לשון התגובה.

ממועצה אזורית לב השרון נמסר: “לתלמיד יש שיבוץ במסגרת חינוכית בהתאם לצרכיו החינוכיים. בשל  צנעת הפרט לא נוכל למסור פרטים נוספים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות