נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותמחיר האפליה: וולמארט תשלם 5.2 מיליון דולר לעובד עם מוגבלות

מחיר האפליה: וולמארט תשלם 5.2 מיליון דולר לעובד עם מוגבלות

המושבעים קבעו שרשת הסופרים הגדולה בעולם סירבה לבצע התאמות למוגבלותו של העובד ועברה על החוק

חבר מושבעים בארה”ב פסק אתמול פיצויים בסך 5.2 מיליון דולר לעובד לשעבר ברשת וולמארט, וזאת בגין אפליה על רקע מוגבלות.

בוועדה האמריקאית לשוויון הזדמנויות תעסוקתי אמרו לאחר פסק הדין כי המושבעים קבעו שוולמארט, רשת הקמעונאות הגדולה בארצות הברית ובעולם כולו, הפרה חוק פדרלי כאשר סירבה לבצע התאמות למוגבלותו של העובד.

העובד, שמתמודד עם מוגבלות התפתחותית, עם חירשות וגם עם לקות ראייה, עבד במשך 16 שנים בסניף וולמארט בעיר בלוי שבמדינת ויסקונסין. לאורך כל התקופה הזו הוא שימש כדוחף עגלות, עד שמנהל חדש הגיע למרכול בשנת 2015.    

הוועדה לשוויון תעסוקתי טענה שמהרגע הזה מצבו של העובד הוותיק הורע משמעותית. המנהל שם אותו ב”השעיית שכר”, וכמו כן הכריח אותו להגיש מחדש מסמכים רפואיים, וזאת כתנאי להמשך העסקתו.

עוד קודם להשעיה העובד עשה את תפקידו עם עזרה של קואצ’ר ייעודי שסופק לו על ידי קרן ציבורית. לפי מסמכים שהוצגו בבית המשפט, העובד לא קיבל תשלום בתקופת ההשעיה מעבר לשבועיים הראשונים של התקופה. הוועדה לשוויון טענה שכאשר המסמכים האלה הוגשו, המרכול של וולמארט הפסיק את הקשר עם העובד, ולמעשה פיטר אותו.

כאמור, בית המשפט פסק לטובת העובד פיצויים של 5.2 מיליון דולר. דובר וולמארט אמר בתגובה להחלטת בית המשפט כי ברשת סבורים שפסק הדין אינו מבוסס על עובדות, והם שוקלים את צעדיהם בהמשך.

“למעסיקים יש חובה חוקית לעבוד עם עובדים שצריכים התאמות עבור המוגבלות שלהם”, אמר גרגורי גוחנור, התובע האזורי של הוועדה לשוויון תעסוקתי באזור שיקגו. “כאשר חברות מתחמקות מהחובה הזו הוועדה לשוויון תעסוקתי תילחם עבור קורבנות האפליה על רקע מוגבלות. במקרה הזה המושבעים שלחו מסר חזק לוולמארט ולמעסיקים אחרים, שאם הם לא יעמדו בחובות שלהם, הם ייענשו”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות