נושאים קשורים

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

טלולה וויליס שיתפה את עוקביה באינסטגרם כי קיבלה את האבחון בקיץ האחרון. בפוסט חשוף היא צירפה סרטון מהילדות עם אביה: "תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית"

כך תפגע העלייה בשכר המינימום בציבור גדול של נכים

מ-1 באפריל: עשרות אלפי נכים ייאלצו לשלם שכר גבוה יותר למטפלים זרים. יו"ר "נכה לא חצי בן אדם" אלכס פרידמן: "הם יצטרכו להוציא כסף מהכיס מדי חודש"

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה



“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"
ראשיחדשותההורים שוב ישלמו? עיריית רמת גן החליטה לקצץ בשכר המשלבות

ההורים שוב ישלמו? עיריית רמת גן החליטה לקצץ בשכר המשלבות

מאות שקלים ינוכו ממשכורתן של הסייעות לילדים עם מוגבלות, בעקבות גירעון של העירייה. הדוברת לא ענתה על שאלתנו בנוגע לקיצוץ

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן. בסוף הוא יחליט

עיריית רמת גן החליטה לאחרונה על קיצוץ בשכרן של המשלבות בגני ילדים ובבתי הספר. ברחבי העיר מועסקות 288 סייעות לילדים עם מוגבלות, שלומדים במוסדות החינוך הרגילים – מהגנים ועד לתיכונים.

שכר המשלבות מגיע בממוצע לאלפי שקלים בודדים מדי חודש. אלו מהן שעובדות במשרה חלקית – בין אם מכיוון שהמשרה מתחלקת בין שתי סייעות או מפני שהמדינה לא מקצה לילד/ה את מכסת השעות המלאה – נאלצות לעתים להסתפק ב-2,000 שקלים בלבד.

זה החל לפני מספר חודשים, אז גילו בעיריית רמת גן כי הם נמצאים בגירעון משמעותי. בעקבות זאת התקבלה החלטה ללכת למהלך של קיצוץ רוחבי, כולל באגף החינוך של העירייה. האגף, שהתבקש לחתוך 12 מיליון שקל מתקציבו, החליט על שורת קיצוצים, ובין היתר שם על הכוונת את שכר המשלבות.

הכוונה המקורית הייתה להוריד למשלבות שעת שילוב אחת ביום, ששווה במצטבר 700 שקלים במשכורת החודשית. אלא שאז ועד עובדי עיריית רמת גן, בראשות היו”ר אסי אדן, התערב לטובת המשלבות. בסופו של דבר הוחלט להסתפק בקיצוץ חצי שעת משלבת ביום – או במספרים להפחית 350 שקלים מהשכר.     

במסרון ששלח למשלבות הסביר יו”ר הוועד את הרציונל מאחורי הקיצוץ. “אתן מקבלות חצי שעה נוספת בבוקר וחצי שעה נוספת בצהריים, מבלי שאתן עושות אותן”, כתב אדן, “זה 20 שעות בחודש מעבר למה שאתן מקבלות על הילד/ה. זה יוצא 700 שקלים בחודש. הם החליטו לקצץ אותם, אבל עקב התנגדותי הסכימו להתפשר על מחצית הסכום – 350 שקלים. כמובן שגם לכך אני מתנגד בכל תוקף”.

אדן מתכוון לחצי שעה שלפני ואחרי תחילת הלימודים, שבמהלכן המשלבות נערכות לעבודה, מכינות חומרים, או מסכמות את היום, שולחות עדכונים להורים ועוד. השעה היומית הזו, אגב, כלולה בחוזר מנכ”ל משרד החינוך בנושא תנאי ההעסקה של הסייעות.

“רק הדרך שאני עושה יחד עם הילד לבית הספר לוקחת חצי שעה”, מספרת משלבת בבית ספר יסודי ברמת גן. “יש גם הכנות ליום הלימודים. גם אחרי הלימודים אנחנו הולכים ביחד. חצי השעה לפני ואחרי מוצדקות לחלוטין. זו עבודה מאוד קשה עם הילדים והשכר גם ככה מאוד נמוך, אז לפגוע בו עוד יותר? זה הזוי”.

אבא לילד משולב בעיר אמר ל”שווים” שהמשמעות האמיתית של הקיצוץ היא שעכשיו ההורים יצטרכו לשלם יותר. “המשלבות לא יעבדו בשכר כזה”, הוא אומר. “גם ככה אנחנו משלימים להן שכר שעתי, כי אף אחת לא מוכנה לעשות עבודה כזו קשה בשכר מינימום. בתכלס, אנחנו נצטרך להכניס שוב את היד לכיס ולכסות את השעה הזו. חבל שבעירייה לא טורחים לחשוב על הדברים האלה”. 

למרות שההחלטה על הקיצוץ כבר התקבלה, היא טרם יצאה לפועל והסייעות קיבלו שכר מלא על החודש שעבר. בינתיים, כך נודע ל”שווים”, ועד העובדים ממשיך במאמצים לשכנע את הגורמים הבכירים בעירייה לסגת מהקיצוץ.

לפני כמה שנים העלתה חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון לעמוד הפייסבוק שלה תלוש שכר לדוגמה של משלבת בגובה של כ-2,100 שקל, ויצאה בביקורת קשה נגד משרד החינוך והרשויות המקומיות. “אני מודה שהפקרות כזו כבר מזמן לא ראיתי”, כתבה גלאון. “העובדה שמשרד החינוך ומשרד הפנים מתנערים מאחריות לגורלן של נשים שעובדות כל כך קשה בעבודה כל כך חשובה היא לא רק מקוממת, אלא גם מטרידה. אנחנו חייבים להבטיח שהסייעות סוף סוף יקבלו את מה שמגיע להן”.

דוברת עיריית רמת גן לבנת ניזרי מסרה בתגובה: “מה שהנהלת עיריית רמת גן החדשה עשתה מיוזמתה לטובת הסייעות בעיר ולשיפור שכרן, וכן מה שהיא משלמת לסייעות מעבר למקובל ולנדרש בחוק, לא עשתה ולא עושה שום עירייה אחרת בישראל, וכל זאת בלי קשר לוועד או לכל גורם אחר. נטו מתוך תפיסת עולם חברתית”. הדוברת ניזרי בחרה לא להגיב לעניין הקיצוץ עצמו.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות