נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם
הסתדרות 480-100

רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיחדשותמחר: שביתת הזדהות עם ילדי החינוך המיוחד

מחר: שביתת הזדהות עם ילדי החינוך המיוחד

הנהגת ההורים הארצית תשבית את הלימודים ב-70 יישובים בארץ בין 09:00-08:00. "פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכל ילדי ישראל"

תחת הכותרת “כולנו מיוחדים”, תצא מחר (13/9) לדרך שביתת הזדהות של הנהגת ההורים הארצית עם ילדי החינוך המיוחד. ההורים ישביתו את הלימודים בבתי הספר ובגנים בחלק גדול מהיישובים בארץ, למשך שעה אחת: בין 8:00 ל-9:00 בבוקר. עד עתה הודיעו כ-70 ועדי הורים ישוביים על הצטרפות להשבתה, כולל הערים הגדולות תל אביב, באר שבע, ירושלים וחיפה.

אלה היישובים בהם תתקיים השביתה (לפי סדר האלף-בית): אילת, אופקים, אור יהודה, אורנית, אלפי מנשה, אריאל, אשדוד, באר יעקב, באר שבע, בוקעתא, בית דגן, בית שמש, בת-ים, גבעתיים, גדרה, גני תקווה, דימונה, דלית אל כרמל, הוד השרון, הרצליה, חדרה, חיפה, טבריה, טירת הכרמל, יהוד-מונוסון, ירושלים, כפר סבא, כפר תבור, לב השרון, לוד, מועצה אזורית גדרות, מ”א גזר, מ”א גלבוע, מ”א גליל עליון, מ”א חוף אשקלון, מ”א חוף השרון, מ”א עמק הירדן, מ”א עמק המעיינות, מ”א ערבה תיכונה, מבשרת ציון, מגדל העמק, מודיעין-מכבים-רעות, מזכרת בתיה, מטה יהודה, מטולה, מקווה ישראל, מעלה אדומים, נהריה, נתניה, סביון, עפולה, פרדס חנה, פרדסיה, פתח תקווה, קדימה צורן, קרית אונו, קרית טבעון, קרית מלאכי, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, רעננה, שוהם, תל אביב, תל מונד.

מאחורי השביתה עומדת מחאה על הפגיעה בתלמידי החינוך המיוחד, וכתוצאה מכך בכלל התלמידים. חלק לא קטן מהחיצים מכוון לרפורמה בחינוך המיוחד, שצפויה להיכנס לתוקף בשנה הבאה בכל הארץ. השנה מתבצע פיילוט למהלך באזור הצפון.

במסגרת הרפורמה תלמידים מהחינוך המיוחד יועברו למסגרות חינוך רגילות, מה שמוכר בשם שילוב. אלא שבהנהגת ההורים הארצית טוענים שהתלמידים האלה לא יקבלו את סל השירותים שהם זוכים לו היום בחינוך המיוחד, ושמגיע להם לאור הצרכים הייחודים שלהם. בכך מצטרפת הנהגת ההורים לגורמים נוספים שמתנגדים לרפורמה, בהם איגוד מנהלי בתי הספר, הסתדרות המורים וארגון המורים. 

לפני כשבוע הוציאה הנהגת ההורים הארצית, או בשמה הרשמי פורום ועדי ההורים היישוביים, מסמך המפרט את הסיבות להשבתה. “במסגרת תקציב 2019 נכשלו משרדי החינוך והאוצר כשלא נערכו ולא תיקצבו את החינוך המיוחד”, מוסבר במסמך. “הכישלון נובע בעיקר מהערכה שגויה של מספר תלמידי החינוך המיוחד. המשמעות – פגיעה קשה בכל התלמידים”.

בהמשך המסמך מפורטים “המחדלים של משרד החינוך” שהובילו למצב הנוכחי:

  1. חוסר הכשרה של הצוות הפדגוגי ימנע את קליטת הילדים המשולבים בכיתות הרגילות ויפגע בתלמידי הכיתה ובצוות הפדגוגי.
  2. היעדר תקציב הוביל את משרד החינוך לפגיעה במימון “בית הספר של החגים” כבר בחנוכה ולביטול ההתחייבות להרחבת “בית הספר של החגים.”
  3. אין מענה תקציבי לחינוך המיוחד לכל השנה: 160 מיליון שקל שנלקחו מ”בית הספר של חנוכה”, לא מכסים חוסר של 460 מיליון שקל שנדרשים ליישום חוק החינוך המיוחד.
  4. אין התחייבות למענה לחינוך המיוחד במסגרת תקציב המדינה לשנת 2020, ולכן ייתכן שיישומו של חוק החינוך המיוחד יקרוס כבר בסוף 2019.   

בסוף המכתב קראה הנהגת ההורים לכל ההורים להצטרף להשבתת המחאה והדגישה: “פגיעה בחינוך המיוחד היא פגיעה בכל ילדי ישראל. כוחנו באחדותנו, ואם לא נתאחד יפגעו בילדינו”.

בשיחה עם “שווים” אמר השבוע מנכ”ל פורום ועדי ההורים היישוביים, זאב גולדבלט, שגם חתום על המכתב, כי המהלך הזה מייצג שינוי דרמטי בתפיסה של הפורום. “למעשה, זו פעם ראשונה שכלל הורי ישראל יוצאים למאבק למען ילדי החינוך המיוחד”, הוא מציין. “כל ציבור ההורים מוחה ופועל על מנת להזדהות ולתמוך, לא לצורך העלאת שכר, לא לקבלת גמול או תנאים, אלא למען ילדי ישראל בכלל, וילדי החינוך המיוחד בפרט. אנחנו נהווה את הסמן והמופת לערבות הדדית, תמיכה ולכידות, ואולי ניתן את האות לשינוי בחברה הישראלית כולה”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות