נושאים קשורים

הסיבה מס’ 1 לתחלואה ומוגבלות בעולם: בעיות נוירולוגיות

כתב עת מדעי פירסם נתונים מבהילים: בשנת 2021 לכ-3 מיליארד אנשים בעולם הייתה בעיה כלשהי בתפקודי המוח. "קריאה דחופה להגדלת הטיפול המוקדם במצבים האלה"

נוסעים עם מוגבלות? מעתה תיהנו מהנחה מוגדלת בתחבורה ציבורית

ההנחה היא חלק מרפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה. המסלולים המוזלים עשויים לחסוך לנוסעים עם מוגבלות בין 594 ל-3,660 שקלים בשנה

“מי שמכם לשפוט ילד בן 7?”: האב והבן שלא נכנעו לבריונות

דוד ואוריה יפרח הפכו לכוכבי טיקטוק לאחר שהשיבו למגיב שלעג: "המשקל העודף והדיבור הלא ברור הם מהסיבה הפשוטה שאוריה עם אוטיזם"

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם



רמב”ם ישלם 10 מיליון לצעירה שנולדה עם תסמונת נדירה

בית המשפט פסק כי לבית החולים אחריות על הנזקים שנגרמו לה – בהם מום לב ומוגבלות קוגניטיבית – ושהיה צריך לפעול להפסקת ההיריון
ראשיבריאות"משרד הבריאות חוסך כסף לקופות החולים על חשבון ילדינו"

“משרד הבריאות חוסך כסף לקופות החולים על חשבון ילדינו”

מכתב בהול לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן: אל תבטל את ההחזרים עבור טיפולים פרטיים לילדים, הצל את היחידות להתפתחות הילד

כבוד סגן השר ליצמן,

אנא תן לילדינו את הזכות להתפתח!

כ-22,000 אלף ילדים ממתינים כיום לטיפולים התפתחותיים של מקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה ופסיכולוגיה התפתחותית. כמחציתם יחכו לפחות חצי שנה כדי להגיע לטיפול. חלקם הגדול, ובמיוחד ילדים בפריפריה, ימתינו לתור שנה ויותר.

יש להבין כי השקעה בגיל הרך חוסכת למדינה עלויות גבוהות בהמשך על חינוך מיוחד ותוכניות התערבות אחרות. כמו כן, ילד שלא ירכוש את המיומנויות הנדרשות להתפתחותו בגיל הרך, יתקשה להדביק את הפער בהמשך, וזאת על פי מחקרים.

עד היום כדי להתמודד עם העומס משרד הבריאות איפשר להורים לפנות לטיפול פרטי ולקבל החזרים מקופות החולים. לאחרונה הובא לידיעתנו שבכוונת משרד הבריאות וקופות החולים לבטל ‏את מתן ההחזרים הללו. כמו כן, לא דובר על תקצוב כדי למשוך מטפלים ממקצועות הבריאות לתוך הקופות. מטפל ממקצועות הבריאות במכון להתפתחות הילד משתכר כ-35-40 שקל לשעה.

“אנא תן לילדינו את הזכות להתפתח”. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. צילום: ראובן פריצי

בנוסף לגזירה הנ”ל החליט משרד הבריאות, בניגוד להחלטת ועדת הכספים של הכנסת, להעביר כסף לקופות החולים עבור תחום התפתחות הילד ללא קביעת תעריף מינימום לתשלום ליחידות להתפתחות הילד. היחידות, המפוקחות על ידי משרד הבריאות, יתקשו לשרוד מהלך זה והן בסכנת סגירה ממשית. 11 יחידות נסגרו בשנתיים האחרונות. מדובר ביחידות שפועלות באופן קהילתי גם מול טיפות חלב ומפעילות תוכניות התערבות בקהילה. לשם הדגמה: היחידה בראש העין, עיר שקולטת מאות משפחות חדשות, הצטמצמה, ובמקום לטפל במאות ילדים מטפלת בעשרות בלבד.

מה יקרה כש-40,000 ילדים המטופלים ביחידות + 15,000 ילדים המטופלים בפרטי יצטרפו ל-22,000 אלף הילדים שכבר ממתינים בתורים?

התורים יתארכו ויהיו בלתי סבירים.

כבר היום במכוני התפתחות הילד, בקופות ובבתי החולים נפגעות לעתים איכות ומקצועיות הטיפול, בשל הפניית ילדים לטיפולים קבוצתיים כשנדרשים טיפולים פרטניים, הפסקת טיפולים לילדים אחרי סדרה או שתיים (12-24 טיפולים) על אף נחיצות המשך, והיעדר הדרכה למטפלים בחלק מהמכונים. עושים הכל כדי לחסוך בעלויות הטיפול לקופה ולקצר את זמני ההמתנה, וזאת על חשבון הילדים שזקוקים לעזרה התפתחותית.

ללא החזר להורים על טיפול פרטי אחרי 3 חודשי המתנה לא יהיה לחץ על קופות החולים לספק את השירות בזמן סביר, והילדים, בעיקר מהשכבות החלשות והפריפריה, לא יגיעו לטיפול ויצברו פערים, ובסופו של דבר החינוך המיוחד יגדל אף יותר.

משרד הבריאות עשוי לגזור על ילדינו קושי בהשתלבות לימודית וחברתית כדי לחסוך משאבים לקופות החולים!

אנחנו דורשים:

  1. הצלת היחידות להתפתחות הילד – מבחני התמיכה לקופות החולים יכללו התערבות בתעריף המשולם ליחידות להתפתחות הילד. התעריף צריך להיות אחיד והוגן לכלל היחידות ולכלול תוספת עבור טיפול בילדים מורכבים וילדים בפריפריה.
  2. שמירה על ההחזרים עבור טיפולים פרטיים עד שהקופות יוכיחו כי ביכולתן לטפל ב-80% מילדי ישראל – תיבדק זמינות התורים ואיכות הטיפול שמעניקות קופות החולים בתחום זה.

אודה על התערבותך בשינוי החקיקה ואשמח לסייע,

הילה ניסן, אם לילדה שטופלה בהתפתחות הילד, יוזמת העשייה “למען התפתחות ילדינו” וקלינאית תקשורת

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות