נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבשורה להורים לילדים נכים: קוצר ההליך לקבלת הקלות מס

בשורה להורים לילדים נכים: קוצר ההליך לקבלת הקלות מס

מעתה ילדים עם נכות קשה והוריהם יצטרכו לעבור ועדה רפואית אחת במקום שתיים כדי לזכות בהקלות

פחות טרטורים בוועדות הרפואיות (צילום אילוסטרציה: ביגסטוק)

בשורה חיובית למשפחות לילדים עם מוגבלות: מעתה ההורים יצטרכו לעבור עם ילדיהם ועדה רפואית אחת במקום שתיים כדי לקבל הקלות במס – כך עולה מהחלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי המוסד לביטוח לאומי ורשות המסים.

עד היום נדרשו הילדים והוריהם להופיע בפני ועדה אחת של ביטוח לאומי לקביעת זכאות לגמלת ילד נכה, וועדה שנייה לצורכי מס הכנסה. מעתה שני ההליכים ירוכזו בוועדה אחת – גם קביעת הזכאות לגמלת ילד נכה, וגם קביעת שיעור הנכות – ויחסכו להורים זמן רב ואנרגיה.

ההקלות המדוברות כוללות פטור ממס על הכנסות ילד עם נכות, פטור ממשיכת כספים מקופת גמל, וכן הקלה בתשלום מס רכישה בעת קניית דירה.

איך זה יעבוד? רשות המסים תקבל באופן אוטומטי מהביטוח הלאומי מידע לגבי ילדים עם נכות בשיעור של 100%, או בשיעור של 90% לפחות (מחמת לקות באיברים שונים). המשמעות של העברת המידע היא שכאשר פונים למשרדי מס הכנסה או מיסוי מקרקעין לקבלת הקלות במס, הילד והוריו לא יידרשו לעבור ועדה רפואית, ואפילו לא יצטרכו לצרף אישור על שיעור הנכות.

ילדים עם נכות שאינם עומדים בקריטריונים והמידע לגביהם לא יועבר אוטומטית לרשות המסים, עדיין יהיו זכאים לגשת לוועדה רפואית בהתאם לנהלים הקיימים.

“במסגרת המדיניות אותה מוביל הביטוח הלאומי קידמנו יחד עם רשות המסים מהלך שיסייע לקבלת פטור ממס, באופן אוטומטי, למשפחות של ילדים עם נכות קשה”, מסר מנכ”ל המוסד לביטוח לאומי מאיר שפיגלר. “כל עוד החוק מאפשר, ויש לביטוח הלאומי נתונים שיכולים לעודד שיתופי פעולה בין משרדי ממשלה שימנעו ביורוקרטיה מיותרת ויעניקו לציבור את זכויותיו, נעשה זאת”.

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, מסר כי הרשות נוקטת במהלכים יזומים במטרה להגדיל את מספרם של הנהנים מהקלות מס. כדוגמה לכך ציין את ההחלטה לפשט את הליך קבלת נקודות הזיכוי בגין ילדים נטולי יכולת, וגם את המהלך הנוכחי. “הדבר בא לידי ביטוי בשיתופי הפעולה האחרונים בין רשות המסים לבין הביטוח הלאומי”, הוסיף יעקב, “שיאפשרו להורים לילדים עם מוגבלות למצות את זכויותיהם”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות