נושאים קשורים

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"



גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
ראשיחדשותמצעד האמהות: "תצילו את הילדים שלנו"

מצעד האמהות: “תצילו את הילדים שלנו”

בישראל 80 ילדים החולים ב-SMA, וההורים דורשים מהממשלה לממן עבורם תרופה מצילת חיים שעלותה 2 מיליון שקל

מערכת “שווים”


המאבק למען הילדים החולים ב-SMA עולה מדרגה: היום מתכוונים הורים לעשרות ילדים להחריף את צעדיהם ולצאת לצעדת מחאה, בדרישה לקבל תקציב מיוחד למימון התרופה שיכולה להציל את חיי ילדיהם.

הורים וילדים בהפגנת מחאה ליד ביתו של שר האוצר כחלון

בשעה עשר בבוקר יערכו ההורים מסיבת עיתונאים ברחובות, שבה יכריזו על החרפת המאבק. בתום מסיבת העיתונאים תצא מהמקום “צעדת אמהות” לירושלים, שתימשך מספר ימים.

SMA היא מחלה גנטית קשה, הגורמת לניוון שרירים. רבים מהילדים החולים בה מתים עד גיל שנתיים. בישראל יש 80 ילדים החולים במחלה. בראשית השנה, לאחר שנים שבהן לא היה טיפול במחלה, אושרה תרופה ראשונה מסוגה בעולם בשם ספינרזה. התרופה יכולה לא רק להציל את חיי הילדים, אלא גם לעצור את הידרדרות המחלה ולהחזיר להם יכולות פיזיות שאבדו להם.

העלות הגבוהה של התרופה, כ-2 מיליון שקל בשנה לחולה, מונעת מההורים להעניק לילדיהם את הטיפול מציל החיים.

כעת דורשים ההורים מהמדינה לאמץ את המדיניות של צרפת ומדינות נוספות במערב, שהחליטו לממן באופן מיידי את הטיפול בתרופה, כדי שאף ילד לא יעמוד בסכנת חיים.

“מדינה מתוקנת הייתה מפעילה צעדי חירום מיידיים כדי להציל 80 ילדים בסכנת חיים”, אמרו אתמול נציגי ההורים. “ממשלת צרפת, שיש לה סל תרופות ממלכתי דומה לישראל. הודיעה כי עוד היום תשלים את צעדי החירום במסגרתם תינתן התרופה לכל חולי ה-SMA במדינה, וזאת מתוך תקציב חירום שיגשר עד להכללת התרופה בסל. בישראל עדיין לא התקיים אפילו דיון אחד משמעותי בממשלה על חיי הילדים שלנו”.

בראיון לניב רסקין בגל”צ אמרה אסנת אטלי בריאנד, אמא של אליה בת ה-14, החולה במחלה, כי “מדובר בתרופה מצילת חיים ויוצאת דופן. למעשה, בפעם הראשונה בעולם נמצאה תרופה שמתקנת גן פגום ומחזירה תפקוד מוטורי שאבד. זה מדהים. בישראל התרופה נמצאת ברישום, ואנחנו פנינו למספר גורמים, בינתיים ללא תוצאות. אפילו לא נערך דיון רציני בממשלה בעניין הזה. יש 80 ילדים שנמצאים בסכנת חיים מיידית, ואנחנו דורשים מהממשלה לנהוג כפי שנוהגים במדינות אחרות ולתת את התרופה לילדים מיד. לכן, החלטנו להחריף את המאבק”.  

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות