נושאים קשורים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"



“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
ראשיחדשותדרושות: המצאות לאנשים עם מוגבלויות

דרושות: המצאות לאנשים עם מוגבלויות

הסטארט-אפ שלכם המציא טכנולוגיה בשירות עיוורים, אוטיסטים או נכים אחרים? תוכנית חדשה תיתן תמיכה וליווי

מערכת “שווים”


אם יש לכם סטארט-אפ שמפתח מוצר חדשני לעיוורים, חירשים, נכים או אוטיסטים, ייתכן מאוד שהתוכנית הזו היא בשבילכם: A3i, מאיץ היזמות הראשון בעולם בתחום טכנולוגיה מסייעת לאנשים עם מוגבלויות, משיק בימים אלה תוכנית חדשה המיועדת לחברות הזנק בתחום.

משקפי מציאות מדומה לאנשים עם מוגבלות שפותחו בתמיכת A3i. צילום: רועי טוכבנד

אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות בעולם מוערכת כיום בכמיליארד בני אדם. בהתאם, שוק הטכנולוגיות המסייעות (AT) צובר תאוצה, ובשנים האחרונות יותר ויותר חברות מפנות משאבי מחקר ופיתוח לנושא זה. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, פוטנציאל שוק הטכנולוגיות המסייעות נאמד בסכום עצום של כטריליון דולר.

בחיפוש אחר פיתוחים, מוצרים חדשניים וחברות סטארט-אפ שעובדות על הטכנולוגיה הבאה שתוביל שינוי ותסייע לאוכלוסיות אלה, תצא לדרך בקרוב תוכנית בשם LEAP-A3i. התוכנית מיועדת לסטארט-אפים הנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים ומחזיקים במוצרים המוכנים לשיווק. במסגרת זו ייבחרו שש חברות בשלות בעלות אב טיפוס לכל הפחות, שיזכו לתוכנית תמיכה וליווי מקיפה שתסייע להם לבצע את הזינוק אל השלב הבא בשיווק המוצר להמונים, וגם תכין אותם לסבב הגיוס הבא.

LEAP-A3i מנוהל במשותף על ידי עמותת PresenTense ובית איזי שפירא, ובשותפות עם קרן משפחת רודרמן והפדרציה היהודית של לוס אנג’לס. התוכנית, שתיפתח בספטמבר ותימשך עד חודש דצמבר, תותאם לשלב המתקדם בו המיזמים נמצאים. בין הכלים שיוצעו לחברות במהלכה: מיפוי צרכים ותוכנית מותאמת לכל מיזם, מנטורינג וליווי של מומחים מובילים בתחומי המחקר, פיתוח מוצר ופיתוח עסקי, הדרכה של מומחים ואנשי מקצוע בתחומי הטכנולוגיה והמוגבלויות, פיתוח אסטרטגיה, חיבורים למובילי שוק בעולם והכנה לקראת סבב הגיוסים הבא של החברה.

עם בוגרי המחזורים הקודמים של A3i נמנים Listenapp, Sesame Enable, AbiliSense ו-Paratrek. האחרונים כבר מפיצים את הטכנולוגיות שלהם ברחבי העולם וזוכים להצלחה רבה, כולל זכייה בתחרויות ומענקים מקרנות בינלאומיות. שלושה יזמים אף גייסו השקעות סיד.

“טכנולוגיה משנה חיים ומעודדת את שילובם בחברה של אנשים עם מוגבלויות”, אומרת ג’ין יודס, מנכ”לית בית איזי שפירא. “הרעיון מאחורי LEAP-A3i הוא להביא לשוק יותר מוצרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת לשוק בארץ ובעולם, בדגש על פיתוח פתרונות שיתאימו לשיווק במדינות מתפתחות אשר מהוות כ-80% משוק זה”.

גיא שפיגלמן, מנכ”ל עמותת PresenTense, מדגיש את הייחודיות של המאיץ. “בשונה מהמאיצים הנפוצים, הפונים ליזמים בתחילת דרכם, LEAP פונה למיזמים בשלים יותר ופועל במודל שמתאים לשלב המתקדם בו הם נמצאים. ממשלות ברחבי העולם, ובפרט באוסטרליה ובארה”ב, משוועות היום לספק לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות טכנולוגיה מסייעת, ואנו יוזמים משלחות של סטארט-אפים על מנת לחשוף את היכולות הישראליות בתחום. בכוונתנו להמשיך ולעודד יותר ויותר יזמים לחשוב באפיקים חברתיים, על מיזמים שבצד הטכנולוגיה והרווחיות – יש להם גם ערך מוסף ושביכולתם לשנות חיים של אנשים באופן דרמטי”.

שירה רודרמן, מנכ”לית קרן משפחת רודרמן: “השותפות בהקמת LEAP-A3i מייצגת מספר ערכים לפיהם הקרן פועלת, וביניהם חדשנות, יצירתיות ומקצועיות. כל אלה יוצרים יחד מציאות שבה שילוב הוא טבעי, איכותי וכלכלי. קרן משפחת רודרמן מאמינה כי טכנולוגיה בכלל, ויוזמת A3i בפרט, הן אמצעים משמעותיים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות, ורואה ביזמים הצעירים מנוע לשינוי ביצירת פתרונות טכנולוגיים המקדמים שילוב מלא בחברה”.

להגשת מועמדות ולקבלת פרטים נוספים על התוכנית ניתן להיכנס לאתר המאיץ: www.a3i.org.il.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות