נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיחדשותואז הרופאה אמרה שהילד שלנו אוטיסט

ואז הרופאה אמרה שהילד שלנו אוטיסט

איריס בוקר נזכרת ברגע שממנו שום דבר לא חזר להיות מה שהיה

איריס בוקר


יושבים מול הרופאה, מחכים לשמוע מה היו תוצאות האבחון. היא לוקחת את הזמן. אחר כך היא מוציאה תיקייה עבה ומספרת שהילד שלנו אוטיסט.

אני יודעת שנהוג להשתמש בביטוי “כמו רעם ביום בהיר”. אבל האמת היא שראינו את העננים עוד קודם, והגשם כבר מטפטף, ואנחנו אצל הרופאה, מקווים שתפחית את עוצמת הרעם. בקול עדין ואמפתי היא מסבירה לנו את הספקטרום ואת המיקום של הילד עליו, מנתחת את האבחון לפרטים, שולחת חיוך מעודד, אבל אנחנו עדיין תקועים במילה אוטיסט.

מלחמה ארוכה עם ניצחונות קטנים ותבוסות כואבות. צילום המחשה: דיפוזיטפוטוס

בתוך נרתיק מפלסטיק אנחנו מקבלים מסמכים עם הפניות לגורמים שאמורים לעזור לנו וברושורים של עמותות שונות. לוחצים ידיים, מודים לרופאה, יורדים לחניון, נכנסים לאוטו, נוסעים בשתיקה. המחשבות שלי עפות לכיוון הפרקטי. מה עושים? למי פונים? איך לקדם את הילד? עם מי אני יכולה להתייעץ?

מגיעים לדירה, טסים למחשב ומתחילים לקרוא הכל, כל מה שאפשר. טיפולים, עדויות, כתבות, מאמרים. בסוף הערב מגיעים גם לפורומים של הורים לילדים מיוחדים. תראי, פרנק אומר לי, יש ילדים שמצליחים לצאת מזה.יש שיטות חדשות, ראיתי מחקר שקנאביס עוזר. אולי ננסה למצוא מרפאה בעיסוק, זה יכול גם לעזור.

באותו ערב היה נדמה לנו שאנחנו נכנסים לקרב קשה. לא הבנו שזאת בעצם מלחמה ארוכה, עם ניצחונות קטנים ותבוסות כואבות. כשישבנו ככה בסלון, עם המחשבים על הברכיים, התמלאנו אופטימיות שאנחנו נצליח ודוריאן יהיה ילד רגיל, כמו כולם. כל מה שצריך זה להתאמץ ממש ולדאוג שהוא יקבל טיפול מעולה.

הימים שיבואו יהיו לא קלים. לספר למשפחה, להסביר לאבא שלי מאה פעם שילד אוטיסט הוא לא ילד מפגר, לענות לשאלות, להיתקל ברחמים ואמפתיה, ולראות חברים נעלמים מחיינו בגלל האוטיזם. חיים של חדרי המתנה, מלחמות ברווחה, עייפות, בכי. כל אלה יגיעו אחר כך. מלמדים אותנו להיות הורים מיוחדים, לנהל מאבקים, לדרוש, לצעוק, לאיים, להתחנן. הפכנו להיות יחידת הקומנדו של דוריאן.

היום, במבט לאחור, אני מבינה שמה שהציל אותי ואיפשר לי לתפקד בימים ההם היה הקבלה המוחלטת שלי את המצב. מעולם לא שאלתי את עצמי למה זה מגיע לי. גם כשהבנתי שבגילי אין לי אפשרות ללדת שוב, ולא יהיה לי ילד נוסף.

מבחינתי, זה מצב נתון שאינו ניתן לשינוי. זה הילד, הוא שלי ואני אוהב אותו עד קץ הימים. בלי לחפש סיבות או להאשים מישהו. לא, זה לא החיסונים, זה גם לא הגיל, אולי זה שניהם, מי יודע?

זה לא משנה את התמונה. יש לי ילד אוטיסט, זאת המציאות שלי ואיתה אני מתמודדת. יש רגעים שיש לי צביטה בלב, כשאני חושבת שלא תהיה לו משפחה, לא יהיו לי נכדים. אבל זאת רק צביטה, והיא חולפת.

זה מה שיש. ועם זה לא רק ננצח, אלא גם נלמד להיות מאושרים.

טורים קודמים:

זה לא כל כך נעים להסביר לילד שהגן סגור

אמא של דוריאן, למה הוא מנפנף בידיים?

בשביל דוריאן, רק שלא נמות לעולם

גב’ בוקר, מצאנו פנימייה לבן שלך. מעבר לגבול

לקדם את הילדים המיוחדים לראש התור

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות