נושאים קשורים

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
הסתדרות 480-100

הצגה חדשה חושפת את השכול דרך עיניו של אדם עם מוגבלות

"בוקר של שוטים" מבית תיאטרון עוטף הנגב מציגה את דמותו של עוזאי, אדם עם מוגבלות שאיבד את שני אחיו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה
ראשיחדשותהשבוע הזה, אני קצת פחות נכה

השבוע הזה, אני קצת פחות נכה

למה אני אף פעם לא זורקת את טופסי ההרשמה של קייטנת איל"ן? הטור של ליהי צוברי

ליהי צוברי


אני לא מאמינה שעוד פעם הגיע הקיץ, וששוב שולחים לי את המעטפה הזו. למה אני אף פעם לא מתקשרת למשרדים כדי להגיד להם להוריד אותי מהרשימה? זה הרי לא רלוונטי. אני בת 29, מה קייטנת איל”ן? מה הקשר?

אבל כמה שזה נשמע מביך, כל שנה אני לא זורקת את הטפסים לפח. אולי בכל זאת אשנה את דעתי. לזרוק את הטפסים זה לנתק את הקשר עם המקום הזה סופית, וכנראה שאני לא באמת מסוגלת.

אפילו התאהבתי במדריך אחד, אבל זה כבר עניין לטור אחר. צילום המחשה: דיפוזיטפוטוס

מחנה איל”ן זה המקום הראשון שבו הרגשתי שווה בין שווים. היום, כשאני חושבת על התקופה הזאת, דבר ראשון עולה בי חיוך. אני לא אשכח איך ערב לפני היציאה למחנה הייתה ניצתת בי מעין התרגשות כזו מיוחדת. השבוע הזה, אני קצת פחות נכה.

מרגע שגלגלי הכיסא שלי נחתו בשער היישוב, הרגשתי איך הלב שלי מתרחב. הנה חבריי הוותיקים, במקום שבו אנחנו נפגשים לשבוע שיא שמסכם פעילות שנתית שלמה. פעילויות קבוצתיות, סדנאות, מופעים, וכמובן הרבה בריכה ומים.

המוזיקה נשמעת מרחוק, מקבלת את פניי בחיבוק גדול, ושואבת אותי פנימה אל תוך הקסם הזה. הוא מתרחש דווקא בדברים הקטנים: במפגשים האמיתיים, בשיחות אל תוך הלילה, בהומור ובכיף המשוחרר מפחדים וממגבלות. יש שם יכולת להיות יחד באמת, בלי מסכות, ובתוך כל זה אי אפשר בכלל להבחין בין חניך למדריך. אפילו התאהבתי באחד, אבל זה כבר עניין לטור אחר.

האוויר של הקיץ מכווץ לי את הלב בגעגוע. זו לא רק נוסטלגיה.יש בי כמיהה אמיתית להגיע לשם. אני ממש יכולה לעצום את העיניים ולחוש בריח המקום, ויחד עם זאת אני מרגישה מטופשת.

למה אני מתגעגעת לכל הרוחות? הרי מי שעושה את המקום זה האנשים, והאנשים עצמם, כלומר חברים שלי, ברובם כבר נשואים, חלקם הגדול עם ילדים. כולנו התקדמנו. גם אם אני אלך, הם כבר לא יהיו שם. אז מה מונע ממני להתקדם הלאה, ליצור חברויות חדשות? אני צריכה לנסות לחפש את התחושה הזו במקום אחר.

לכאורה, הגשמתי את רוב המטרות שהצבתי לעצמי בילדותי. אני בחורה עצמאית, משכילה, עומדת לסיים תואר, עובדת על תסריט, בזוגיות. מה אני עוד רוצה?

אני כותבת את הדברים האלה, ובאותה נשימה צפה ועולה לעיניי שוב התמונה של כולנו יחד, ואני לא מצליחה להתנתק מזה. אף פעם, בשום מקום אחר, לא הרגשתי שרואים אותי מעבר לכיסא הגלגלים כמו במקום הזה.

כולנו מתגעגעים, כל הזמן. אין מה להילחם בגעגוע הזה, אבל צריך לשמור שהוא לא יתקע אותנו מאחור. זה שדברים כאלה היו בחיים שלי, רק מזכיר לי שהם אפשריים, ושיש לי את היכולת ליצור אותם שוב מחדש. אני פותחת את המעטפה ותולה את הטפסים על לוח המודעות. עד לשנה הבאה.

טורים קודמים:

אל תתקשרי אלינו, אנחנו נתקשר אליך

“החברים הנכים שלך תקעו אותי בפקק”

רבות הדרכים לאהוב את השבת

מה אני יותר, מתנה או עול?

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות