נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותהסכמה רחבה של ח"כים: קצבה של 4,000 שקל

הסכמה רחבה של ח”כים: קצבה של 4,000 שקל

על פי היוזמה של 15 חברי כנסת, הקצבאות גם יוצמדו לשכר הממוצע במשק וחוק לרון יבוטל

מערכת שווים

15 חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה הציגו במסיבת עיתונאים שהתקיימה בצהריים בתל אביב הסכמה משותפת להעלות את קצבאות הנכות ל-4,000 שקל בשתי פעימות. את החיבור בין חברי הכנסת יזם יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן (ליכוד).

בשלב הזה המהלך לא מתואם עם הממשלה. ח”כ דוד ביטן

חברי הכנסת הסכימו לפעול להגדיל את קצבת הנכות כבר בינואר 2018 ל-3,200 שקל, ובפעימה נוספת ל-4,000 שקל. זאת, לעומת קצבת הנכות המירבית שעומדת כיום על כ-2,400 שקל (ללא קצבת חיים נוספת). כדי לדאוג שהקצבאות לא יישחקו בעתיד, כפי שקרה ב-15 שנים האחרונות, מתכוונים הח”כים להצמיד אותן לשכר הממוצע במשק.

צעד חשוב נוסף עליו הסכימו חברי הכנסת הוא ביטול חוק לרון. כיום, נכה שיוצא לעבוד “נענש” בכך שקצבת הנכות שלו מקוצצת בהדרגה החל משכר עבודה של 2,700 שקל. לפי היוזמה החדשה, גובה השכר שממנו יתחילו להפחית את קצבת הנכות יהיה 5,300 שקל (בהתאם לשכר המינימום החל מסוף 2017). המשמעות היא שאדם המקבל קצבת נכות יוכל להשתכר 9,300 שקל (4,000 שקל מקצבה ועוד 5,300 שכר עבודה) מבלי שקצבתו תיפגע.

בשלב הזה המהלך לא מתואם עם הממשלה. עם זאת, ח”כ ביטן אמר במסיבת העיתונאים כי “גם שר האוצר וגם ראש הממשלה נוטים לקבל את גובה המתווה הזה. עדיין לא שוחחתי איתם על שיטת ההצמדה, וגם מועד הפעימה השנייה ייעשה בדיאלוג עם הממשלה. ראש הממשלה מודע לצורך להעלות את הקצבה, אבל הוא עדיין לא נתן את המילה האחרונה.

“זו הפעם הראשונה כבר הרבה זמן”, הדגיש ביטן, “שיש הסכמה על ידי קשת רחבה בכנסת. אנחנו מייצגים 120 ח”כים מכל הסיעות”.

כאשר הוא נשאל איך מסתדרת התוכנית החדשה עם ועדת שמחון, שדנה בימים אלה בנושא קצבאות הנכות, ענה: “הוועדה קיבלה מנדט לבחון שינויים ורפורמות בתחום הנכות. היא לא קיבלה מנדט לגבי גובה הקצבה. אנחנו מדברים על הדברים הבסיסיים, לא על הדברים מסביב. מה שהיה חשוב לי ולכל חברי הכנסת זה להגיד לכל הנכים שמעכשיו, בוועדות כאלה ואחרות, זה המתווה הבסיסי”.

יחד עם ח”כ ביטן הוביל את המהלך ח”כ אילן גילאון (מרצ). גילאון היה הראשון שהעלה את נושא קצבאות הנכים לסדר היום, כאשר הצליח להעביר בקריאה טרומית בכנסת הצעת חוק להעלאתן ל-5,300 שקל. “זה יום גדול”, אמר גילאון, “אני נרגש לבוא עם בשורה שכזו לציבור הנכים בישראל, שהוא אחד מהמוחלשים והנזקקים ביותר בחברה. אני שמח וגאה על הזכות שניתנה לי להוביל את המהלך הזה, ששם קץ לכמעט שני עשורים שבהם לא עודכנה קצבת הנכים, ולו בשקל שחוק אחד”.

ח”כ קארין אלהרר (יש עתיד), המתמודדת בעצמה עם נכות, קראה לממשלה “להפסיק להקים ועדות ולהתחיל לתת כסף לאנשים לתרופות, כדי שיחיו בכבוד ולא בעוני”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות