נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותכץ: "יש להעלות הקצבה לשכר מינימום"

כץ: “יש להעלות הקצבה לשכר מינימום”

שר הרווחה נגד המלצת הוועדה להעלות קצבה רק לנכים עניים: "שמחון רק רוצה להרוויח זמן"

עידן מוטולה

תגובה קשה של שר הרווחה, חיים כץ, להמלצות המסתמנות של הוועדה בראשות יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ’ אבי שמחון. “ההמלצות האלה ממש לא מקובלות עליי”, אמר לפני שעה קלה כץ לאתר “שווים”. “אני אלחם נגדן גם בתוך הוועדה וגם בתוך הממשלה”.

“איזו פנסיה יש להם בדיוק, ולמה משפחה צריכה לסבסד את הנכה?” השר חיים כץ

הבוקר פירסם עיתונאי תאגיד השידור הציבורי, שאול אמסטרדמסקי, כי שמחון ממליץ להעלות את קצבת הנכות לנכים עניים בלבד. לגבי שאר הנכים, סבור שמחון שאין מקום להעלות להם את הקצבה, ותחת זאת ממליץ להעניק תקציב נדיב במטרה לשפר דרמטית את השירותים להם הם זכאים מהמדינה.

ועדת שמחון מונתה לפני כחודש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון כדי לגבש דרכי טיפול בציבור הנכים, וזאת מיד לאחר שוועדה בראשות פרופ’ ירון זליכה הגישה המלצות משלה בנושא. ההמלצה המרכזית של זליכה הייתה להגדיל לכל הנכים את קצבת הנכות המירבית, העומדת נכון להיום (כולל קצבת חיים נוספת) על כ-2,793 שקל, ל-4,000 שקל במספר פעימות. לשם כך הקציב זליכה תקציב של כ-4-4.5 מיליארד שקל.

לדעתו של שמחון, המודל שלו נכון ויעיל יותר. תוספת השירותים שאותה הוא מציע כוללת בין היתר סל סיוע אישי לאדם, שיפור איכות חייהם של דיירים במעונות והרחבת אפשרויות דיור בקהילה. לנכים העניים ביותר מציע שמחון תוספת חודשית לקצבה של כ-15%-20%, ובמספרים מוחלטים כ-500 שקל – מה שצפוי להעמיד את קצבתם (הכוללת) על קצת למעלה מ-3,000 שקל.

למעשה, שמחון רוצה להעתיק את המודל הקיים היום של השלמת הכנסה לקשישים לציבור הנכים. בכוונתו לבצע מיפוי של הנכים העניים ביותר, וזאת בהתבסס על כל מקורות ההכנסה. כלומר, לא רק הכנסה מעבודה, אלא גם דירות, פנסיה, הכנסת בני משפחה ועוד.

“איזו פנסיה יש להם בדיוק?” הגיב השר כץ בכעס. “ואיך בני משפחה קשורים לזה? למה משפחה צריכה לסבסד את הנכה?” לדברי השר, צריך להעלות את קצבת הנכות לכלל הנכים לגובה שכר המינימום, כלומר כ-5,300 שקל בחודש, בשלוש פעימות. “בנוסף, צריך לוודא שלא מורידים לנכה שיוצא לעבוד כסף מקצבת הנכות עד לרמת הכנסה של 4,000 שקל”, אמר כץ.

אבל שמחון מתגאה בזה שהוא יעביר תקציבים משמעותיים לשיפור השירותים לנכים.

כץ: “זה חרטא. שמחון רק רוצה להרוויח זמן. איפה הארבעה מיליארד שקל שכחלון הבטיח לנכים? ששמחון יפרט איפה הוא שם את הארבעה מיליארד של כחלון, ומשם נתחיל”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות