נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשימאמריםהקמפיין שלי למכירת הבת שלי

הקמפיין שלי למכירת הבת שלי

מאיה שגב מחפשת בית ספר חדש לבתה ניקה, החולה בתסמונת רט. אז למה היא מרגישה כמו במסע בחירות. מאמר אישי

מאיה שגב

התעוררתי באמצע הלילה, טרודה. מה עושים עכשיו עם ניקה?

היא בת 12 וחצי, הילדה הבכורה שלי. ויש לה תסמונת רט. מלאכית של דממה. השנה היא מסיימת תקופה של עשר שנים במסגרת איזי שפירא, ובימים אלה אני מחפשת בשבילה מסגרת חינוכית חדשה.

להוכיח שמאחורי העיניים האלה, שלא תמיד ממוקדות בנו, יש נשמה יפהפיה. מאיה ומיקה שגב

אין הורה לילד עם צרכים מיוחדים שלא מכיר את זה. התהליך הארוך ומורט העצבים של הכנה לוועדת השמה ובחירת גן או בית ספר חדש. בשבועות האחרונים אני עסוקה בביקורים בכמעט כל מסגרת אפשרית. נפגשת עם אנשי צוות ומנהלות. רואה בתי ספר עם חדרי סנוזי משוכללים יותר או פחות, עם מיטת מים, בלי מיטת מים, עם חדר מוזיקה, בלי חדר מוזיקה. ממלאת טפסים, מראה תמונות וסרטי וידיאו של ניקה, מדברת עליה בלי סוף ומספקת דיווחים רלוונטיים אודות יכולותיה.

ופתאום זה היכה בי. הבנתי שאני נמצאת בעיצומו של קמפיין. קמפיין לשיווק נפלאות יכולותיה של ניקה. זה אולי לא קמפיין בחירות לנשיאות או לקונגרס בסגנון “האישה הטובה”. אני אולי לא נאלצת למכור את נשמתי לשטן. אבל אני כן נמצאת בעיצומו של מסע בחירות, שבסופו תזכה ניקה – בתקווה – לקדנציה במקום חדש וטוב עבורה.

צריך לומר בכנות. זה לא קמפיין אחד, זה רצף של קמפיינים מתמשכים. שוב ושוב אנחנו, ההורים “המיוחדים”, נדרשים למכור את יכולות ילדינו ולהוכיח שיש שם בן אדם בתוך הגוף הזה שמתקשה לתפקד. שיש שם מחשבות ורצונות בתוך הראש הזה שנראה מנותק. שמאחורי העיניים האלה, שלא תמיד ממוקדות בנו, יש נשמה יפהפיה, שרק מחכה שעוד אנשים מלבדנו יראו אותה, יבינו אותה, יאמינו בה.

זה כל כך קשה לגשת לאותו מבחן פעם אחר פעם. מועד א’, מועד ב’, מועד ג’. לשמוע את עצמנו נואמים את אותו נאום שהתכוננו אליו אינספור פעמים, כמו תקליט מקולקל. מול משרד החינוך, מול ביטוח לאומי, משרד הבריאות, מנהלות, אנשי צוות, שכנים, חברים ומכרים. כאילו הילדים שלנו הם אחרוני השאריות שנמכרות ביום שישי בצהריים בשוק הכרמל.

ובסופו של כל קמפיין כזה, עייפה ומותשת, אני בולעת את הגאווה הפגועה שלי ושל ניקה, ומגיעה להחלטה. אין מסגרת אחת שמתאימה לכל הצרכים שלה, אני יודעת, וצריך להתפשר. העיקר שיהיה לה הכי טוב שאפשר. שאם היא הולכת, ואם היא חוזרת, שייגמר יומה בטוב.

מאיה שגב היא אמא לילדה עם תסמונת רט, ומעבירה תהליכי מימוש וריפוי עצמי

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות