נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזםלהסביר לילדים מה זה אוטיזם ב-5 דקות

להסביר לילדים מה זה אוטיזם ב-5 דקות

סרטון אנימציה מקסים, שזכה עכשיו לגרסה בעברית, מלמד מהו אוטיזם בצורה הכי ברורה ופשוטה שיש

מערכת שווים

למרות שאחד מ-100 ילדים בישראל הוא אוטיסט (בארה”ב מדברים כבר על אחד מ-68), האוטיזם הוא לקות מורכבת שקשה מאוד להבין. בכירי המדענים בעולם שוברים את הראש בניסיון לפענח את האוטיזם ואת הסיבות שגורמות לו, בשלב זה ללא הצלחה יתרה.

 לצפייה בסרטון “דברים מדהימים קורים”

לאוטיזם ספקטרום רחב ביותר. יש אוטיסטים בתפקוד נמוך, יש כאלה בתפקוד בינוני, ויש בתפקוד גבוה. כל אדם עם אוטיזם שונה מהאחר, ולכל אחד מאפיינים ייחודיים משלו. העובדה שלאוטיסטים אין מאפיין חיצוני מיוחד, כלומר שהם נראים “רגילים”, מוסיפה עוד יותר לבלבול של החברה ביחס אליהם.

בדיוק כדי להתמודד עם הנקודה הזו נוצר הסרטון המצויר המקסים Amazing Things Happen  (דברים מדהימים קורים), שעלה לרשת באפריל האחרון – חודש המודעות העולמי לאוטיזם. לפני כמה ימים זכה הסרטון לגרסה מצוינת בעברית, שנעשתה על ידי העמותה לילדים בסיכון, כאשר על הקריינות אחראי השחקן עמוס תמם.

מאחורי הסרטון עומד איש האנימציה הבריטי אלכס אמליינס, שעמל עליו במשך שנתיים, לצד עיסוקיו האחרים. הרעיון שלו היה לקחת נושא מורכב ולהסביר אותו באמצעות תיאורים פשוטים, סיטואציות מוכרות ושפה מובנת. הסרטון מכוון בעיקר לילדים (ספציפית גילאי 7-11), אבל גם מבוגרים יכולים להפיק ממנו הרבה.

“אחרי שדיברתי עם אנשי החינוך המיוחד בבית הספר של הילד שלי, הבנתי שאין מספיק חומר ויזואלי על אוטיזם המיועד לילדים”, מסביר היוצר אמליינס באתר המיוחד של הסרטון. “וזה נורא חבל, מכיוון שזה השלב הטוב ביותר לשתול את זרעי הסובלנות וההבנה להמשך החיים. זה מה שדחף אותי לעשות את הסרטון.

“רציתי ליצור משהו שיעודד ילדים ויעזור להם לראות דברים מזווית אחרת. אפשר להשתמש בסרטון בבתי ספר, כחלק משיעורי הבית, בתוך משפחות, או ככלי לילדים שרוצים לשתף את התובנות שלהם עם חברים.

“יש כל כך הרבה מה לומר על אוטיזם, כך שזה היה אתגר גדול לתמצת את הנושא לסרטון של 5 דקות, אבל אני בהחלט מקווה שהוא מספק היכרות ראשונה טובה עם הנושא”.

לדברי אמליינס, ליצירת הסרטון תרמו כמה וכמה אנשי מקצוע, בהם פרופ’ טוני אטווד, מומחה עולמי לאספרגר ולאוטיזם, שגם כתב כמה ספרים בנושא.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות