נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיסיפורי השראהביחד: אבא ובנו הנכה במירוץ הקשה בעולם

ביחד: אבא ובנו הנכה במירוץ הקשה בעולם

כבר שנים שג'ף אגאר דוחף מאחור את הבן ג'וני, היושב בכיסא גלגלים, במירוצים הכי מאתגרים. היעד הבא: איירון מן

מערכת שווים


אין כמעט הורה לילד עם מוגבלות שלא מנסה לדחוף אותו קדימה, למרות כל הקשיים והמשברים שבדרך. אך אב אחד ממישיגן שבארה”ב, שילדו מתמודד עם שיתוק מוחין, לקח את המושג “לדחוף קדימה” במובן הכי מילולי שיש, ועל הדרך הפכו השניים לסיפור השראה עבור רבים.

האב באופניים, הבן בכיסא גלגלים מאחור. צילום: מאתר Team Agar

ג’וני אגאר (Agar), בן 22, נולד עם שיתוק מוחין. על אף הנכות הפיזית הקשה שממנה סבל, הוא תמיד חלם להיות ספורטאי. “ספורט תמיד היה חלק מהחיים שלי”, הוא כותב באתר “צוות אגאר”, המספר על הפרויקט הייחודי שלו ושל אביו, ג’ף (54). “תודות לאבא שלי, שהיה שחקן בקבוצת בייסבול בדטרויט, התפתחה עד מהרה גם אצלי התשוקה לתחרותיות”.

בתמיכה של הוריו החליט ג’וני לעשות משהו עם התשוקה הזו. “אמא ואבא שלי יכולים היו לומר לי שהסיכוי היחידי שלי הוא לדעת לאכול לבד ולהצליח לדבר, כמו שהרופאים חשבו”, הוא מספר, “אבל הם לא. הם בחרו, כפי שהם עושים עד היום, לומר לי שהכל אפשרי. הבנתי שאם אני רוצה להיות ספורטאי, הדבר היחידי שיכול לעצור אותי הוא הספק במוחי שאני לא יכול. אז זרקתי את הספק הזה מהחלון”.

צפו בג’וני בעקבות מייקל פלפס

לפני חמש שנים עלה במוחו של האב ג’ף רעיון לרוץ ביחד עם ג’וני. מאז הם הספיקו להשתתף ביחד במירוצים ארוכים, בחצאי מרתון, במרתונים, בטריאתלון (תחרות המשלבת שחייה, רכיבת אופניים וריצה), ולאחרונה אף התחרו במירוץ “חצי איירון מן”.

איך הם עושים את זה? כאשר האב רץ, הוא דוחף מאחור את ג’וני בזמן שהוא יושב בכיסא גלגלים מתאים. בתוך המים מושך האב, תוך כדי שחייה, את בנו היושב בסירה מאחוריו, ובמקצי האופניים נמצא הבן בכיסא גלגלים המחובר במוט לאופניים של האב מקדימה.

בינתיים, ג’וני בעצמו הצליח לחצות את המכשול הכי גדול מבחינתו, כאשר בסוף מירוץ צעד על רגליו שלו בסיוע הליכון לאורך 1.6 ק”מ. “החלטתי לתת לאבא שלי קצת מנוחה”, הוא אומר, “אז לקחתי על עצמי להתחיל להתאמן לקראת המירוץ שלי. טוב, למדתי מהטוב ביותר.

“המטרה שלי הייתה ללכת מייל אחד, שזה בשבילי כמו מרתון. השקעתי עבודה, זיעה, דם ודמעות. זה לא היה קל, אבל גרם לי להבין מה עוברים ספורטאים אחרים במירוץ, כמו אבא שלי. לשמחתי, הצלחתי לתת השראה לא רק לסביבה הקרובה שלי, אלא גם לאנשים מכל העולם. עכשיו, כשחציתי את קו הסיום, אני מרגיש שאני באופן רשמי ספורטאי”.

בשנה שעברה ניסו האב והבן להשלים את תחרות האיירון מן שהתקיימה בהוואי (3.86 ק”מ שחייה, 180 ק”מ רכיבת אופניים, 41.8 ק”מ ריצה), אך ללא הצלחה. האימונים שעברו והציוד שבו השתמשו לא הספיקו כדי לעמוד במשימה הסופר-מאתגרת. יחד עם זאת, המאמץ שלהם תפס את תשומת הלב של כל המשתתפים האחרים בתחרות, ולא רק שלהם.

בעקבות האירוע יצרה חברת האופנה הענקית אנדר ארמור פרסומת מיוחדת, שבה מככב ג’וני לצד מייקל פלפס, השחיין האמריקאי הגדול בכל הזמנים. בסרטון, שהפך ללהיט ברשת, נראה ג’וני מתאמן ומחקה את פלפס, מודל ההשראה שלו.

מעודדים מהתמיכה הזו ומחוזקים בצוות של מאמנים מקצועיים, הצליחו ג’ף וג’וני לסיים לאחרונה תחרות “חצי איירון מן” בפלורידה. אבל הם לא מתכוונים לעצור בזה. בימים אלה הם מתכוננים במרץ לקראת אליפות העולם באיירון מן שתתקיים באוקטובר השנה, שוב בהוואי. הפעם, עם אימונים מתקדמים יותר וגם ציוד משופר, הם מתכוונים להשלים את המירוץ בהצלחה.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

קראו עוד בשווים

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות