נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותאות למעסיקים מצטיינים של עובדים עם מוגבלות

אות למעסיקים מצטיינים של עובדים עם מוגבלות

את האות יעניק אלי כהן, שר הכלכלה. כהן: "עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ואת הזכות להתפרנס בכבוד לכל מי שיכול"

מערכת שווים

שר הכלכלה אלי כהן החליט על הענקת אותות הוקרה למעסיקים מצטיינים של עובדים עם מוגבלות. המטרה: לעודד את שילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה.

על פי נתוני משרד הכלכלה והתעשייה, 18% מהאוכלוסייה בגיל העבודה (כ-750 אלף) הם אנשים עם מוגבלות. עם זאת, שיעור השתתפותם בשוק העבודה הינו נמוך ביותר, כ-50%, לעומת שיעור ההשתתפות הכללי שעומד על כ-72%.

“קורא למעסיקים להרים את הכפפה”. שר הכלכלה אלי כהן

החל מסוף 2014 חייב כל ארגון המונה למעלה מ-100 עובדים להעסיק אנשים עם מוגבלות בשיעור של 3%, אך לא כל הארגונים מימשו יעד זה עד כה. בנוסף, קיימים עסקים המונים פחות מ-100 עובדים, שגם בהם שיעור ההעסקה של אנשים עם מוגבלות נמוך.

אות ההוקרה יחולק למעסיקים על פי שני תחומים: תעשייה ומסחר ושירותים. בכל אחד מהם יחולקו שלושה אותות. כן יחולק אות נוסף לתאגיד או יחיד בעבור הפעלת פרויקט תעסוקה ייחודי לאנשים עם מוגבלות (במהלך השנתיים שקדמו להגשת המועמדות).

בראש הוועדה יעמוד נחום איצקוביץ’, מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה, ולשעבר מנכ”ל משרד הרווחה. לצידו ישתתפו בוועדה נציגים מנציבות שוויון לאנשים עם מוגבלות, המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, משרד הכלכלה ונציג ציבור.

תנאים להגשת מועמדות:

  • עסק קטן או בינוני, המעסיק לפחות עובד אחד.
  • עסק שאינו קטן או בינוני – לפחות 5 עובדים.
  • עסק המעסיק 100 עובדים או יותר – 3% מהעובדים לפחות.
  • בין הקריטריונים שייבחנו: שיעור העובדים עם מוגבלות מכלל העובדים בעסק; עלות השכר הממוצעת לעובד; תקופת/רציפות ההעסקה; הנגשת מקום העבודה; ותוך כך גם התרשמות צוות הוועדה מהיוזמה, החדשנות והמחויבות להעסקת אנשים עם מוגבלות של המעסיק.

יש לציין כי עסקים שהם ייעודיים להעסקת אנשים עם מוגבלות (דוגמת מפעל מוגן), לא יוכלו לגשת, משום שזו מהות פעילותם.

ובינתיים, הקצתה הרשות לקידום השקעות בתעשייה במשרד הכלכלה 10 מיליון שקל לשנים 2017-2018, עבור תמיכה במפעלים ועסקים הקולטים עובדים חדשים עם מוגבלות. מועד ההגשה להקצאה על סך 5 מיליון שקל הסתיים לאחרונה, וניגשו אליה יותר מ-20 מעסיקים. בשבועות הקרובים יוקצה להם הסיוע.

“הענקת אות השר נועדה להגביר את המודעות ולהביע הערכה כלפי מעסיקים הפועלים לשלב עובדים עם מוגבלות ומציעים להם אופק תעסוקתי”, אמר השר אלי כהן. “אני קורא למעסיקים להרים את הכפפה ולעמוד בחובתם החברתית והכלכלית להעסיק עובדות ועובדים עם מוגבלות. כחברה, עלינו לקדם שוויון הזדמנויות ואת הזכות להתפרנס בכבוד לכל מי שיכול. הניסיון מלמד שמדובר בעובדים מוכשרים ואיכותיים אשר לוקחים את ההזדמנות הניתנת להם בשתי ידיים”.

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, נחום איצקוביץ’, אמר: “מסלול הסיוע יגדיל את היקף התעסוקה של אנשים עם מוגבלות וייתן מענה מקצועי לקליטת עוד עובדים איכותיים במעגל העבודה. במקביל, אות שר הכלכלה יתמרץ מעסיקים נוספים ויאיר את היעד החשוב הזה”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות