נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםאזהרה: לטיפולים הבאים באוטיזם אין ביסוס מדעי

אזהרה: לטיפולים הבאים באוטיזם אין ביסוס מדעי

בארה"ב מזהירים מפני מוצרים חסרי כיסוי שמבטיחים לעזור לאוטיסטים. ברשימה: תאי לחץ וחלב נאקות

מערכת שווים

ארגון המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הוציא לאחרונה אזהרה מפני מוצרים המתיימרים לרפא אוטיזם או לטפל ביעילות בתופעות של אוטיזם – ללא כל ביסוס מדעי.

לטענת הארגון, לא זו בלבד שהיעילות של אותם מוצרים מעולם לא הוכחה, אלא שלעתים הם עשויים גם לגרום נזק.

מוצע כטיפול בתופעות של אוטיזם. תא לחץ. צילום: depositphotos.com

“דבר אחד שחשוב לדעת על אוטיזם לפני הכל: אין מרפא לאוטיזם”, נכתב במסמך שפירסם ה-FDA“לכן, מוצרים או טיפולים שטוענים כי ביכולתם לרפא אוטיזם אינם עובדים כפי שנטען. אותו הדבר לגבי מוצרים שטוענים כי ביכולתם לטפל באוטיזם או בתופעות הקשורות אליו. חלקם אפילו טומנים בחובם סיכונים בריאותיים משמעותיים”.

לדברי הארגון, הוא אף הזהיר חלק מהחברות שעומדות מאחורי המוצרים או הטיפולים “המתחזים”. “נקטנו פעולות נגד כמה חברות שהציגו טענות בלתי ראויות שלפיהן המוצרים שלהן יכולים לטפל באוטיזם או בתופעות שלו”, אמר ג’ייסון המברט, בכיר ב-FDA.

זו רשימת המוצרים והטיפולים שהארגון מזהיר מפניהם:

טיפולי ספיחת רעלים: מוצרים אלה טוענים שביכולתם לנקות את הגוף מחומרים רעילים וממתכות כבדות, באמצעות היקשרות אליהם והוצאתם מהמערכת. המוצרים מגיעים בכמה צורות – תרסיסים, נרות, כדורים, טיפות ואמבטיות חימר. יש לציין כי ה-FDA אישר בעבר שימוש בטיפולי ספיחת רעלים, בכפוף למרשם רופא, אך מעולם לא כלל בזה טיפול באוטיזם. “יש סיכון בשימוש בטיפולים אלה”, מזהירים בארגון, “מכיוון שהם עלולים לספוח החוצה מינרלים החיוניים לגוף – מה שעלול להוביל לנזקים חמורים ואפילו לסכנת חיים”.

טיפול ברמות חמצן גבוהות: מדובר למעשה בטיפול בתא לחץ, המאפשר מתן חמצן כתרופה במינונים גבוהים ביותר. שימוש בתא לחץ מוצע גם לאוטיסטים, בטענה שיש ביכולתו לשפר כביכול את התפקוד שלהם. אלא שה-FDA  מבהיר שתא לחץ נועד לשימושים בריאותיים ספציפיים בלבד, כמו למשל לצוללנים הסובלים מהפחתת לחץ בעקבות צלילה.

אמבטיות חימר: אלה חומרים המצורפים לאמבטיות מים ומתיימרים להוציא מהגוף רעלים, מזהמים ומתכות כבדות. מוצרים אלה מוצגים לעתים ככאלה שיכולים להקל דרמטית על תופעות של אוטיזם.

חלב נאקות גולמי ושמנים חיוניים: מוצרים אלה משווקים כטיפול באוטיזם ובתסמינים שלו, אולם יעילותם מעולם לא הוכחה וגם לא הבטיחות שלהם.

כמה טיפים שיעזרו לזהות מוצרים וטיפולים “מתחזים”:

  • היו חשדניים כלפי מוצרים שטוענים שביכולתם לטפל בטווח גדול של מחלות.
  • עדויות של אנשים על טיפולים מוצלחים הן לא תחליף להוכחות מדעיות.
  • אל תאמינו לטיפולים המציעים “תיקון מהיר”.
  • תרופות פלא, המוצגות כפריצת דרך או מכילות רכיבים סודיים, עשויות להיות הונאה.
  • בכל מקרה, לפני שאתם רצים לקנות מוצר “מהפכני” או לקבל טיפול “מבטיח”, התייעצו עם רופא מומחה.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

קראו עוד בשווים

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות