נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיסיפורי השראהצפו: כשכלב נכה פוגש אדם עם מוגבלות

צפו: כשכלב נכה פוגש אדם עם מוגבלות

פרויקט מרגש בארצות הברית: כלבים הסובלים משיתוק עוברים הכשרה ומסייעים לאנשים עם צרכים מיוחדים

מערכת שווים

הכלב הוא ידידו הטוב של האדם, זה כבר כולם יודעים. אבל מתברר שגם כלב עם מוגבלות יכול לתרום לא מעט לבני האדם, במיוחד כשמדובר באנשים עם מוגבלות.

 לצפייה בכלבים בפעולה:

ארגון בשם Dharma Rescue, הפועל להצלת כלבים וחתולים בעיר טורנס שבמדינת קליפורניה, השיק לאחרונה תוכנית מיוחדת במינה בשם DAWGS – Disabled Animals Who Generously Serve (בעלי חיים עם מוגבלות שמשרתים בנדיבות).

במסגרת התוכנית מכשירים בארגון כלבים מבוגרים וכלבים עם מוגבלות להיות כלבי תרפיה מוסמכים. בתום ההכשרה הם יוצאים, יחד עם המטפלים שלהם, אל הקהילה ופוגשים כל מי שמבקש ליהנות מקצת עידוד והרבה שמחה: ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר ובבתי חולים, בוגרים עם מוגבלות ואנשים מבוגרים.

משרתים בנדיבות. הכלבים של פרויקט DAWGS. צילום מאתר Dharma Rescue

לפי דיווח של רשת abc, הכלבים משתתפים בין השאר בתוכנית קידום יומית לבוגרים עם מוגבלות בעיר טורנס. “הם מחכים בהתרגשות לבואם של הכלבים”, מספרת צ’ריס אנל, מנהלת הפעילויות של התוכנית. “מדובר בבוגרים שחיו עם מוגבלות כל חייהם והתרגלו לעובדה שמתייחסים אליהם רק כאל אנשים עם מוגבלות”.

לדברי אנל, רוב החברים בתוכנית מעולם לא היו בסביבת בעלי חיים, אבל מהרגע הראשון היא הרגישה שהחיבור עם הכלבים המיוחדים יהיה נכון. “יש כאן אנשים עם מוגבלות שמקבלים הזדמנות לראות בעלי חיים עם מוגבלות שחיים חיים שמחים”, מוסיפה אודרי מקייב מ- Dharma Rescue.

רוב הכלבים שבטיפול הארגון סובלים משיתוק חלקי. חלקם עברו תאונות, חלקם חוו התעללות, וכולם ננטשו על ידי הבעלים הקודמים שלהם. חלק מהכלבים אף נעזרים בהתקן מיוחד – מעין כיסא גלגלים – שמחליף למעשה את רגליהם האחוריות המשותקות ומסייע להם ללכת.

 הארגון עוסק בהצלת כלבים וחתולים משנת 1995. הוא מספק להם מקלט, מזון וטיפול רפואי ועוזר להם להשתקם. “מסע ההצלה שלנו לימד אותנו לטפל בכלבים וחתולים שעברו התעללות, חלו במחלות קשות וסובלים ממוגבלויות שונות”, נכתב באתר Dharma Rescue.

יש לציין כי אחרי השיקום מועברים כל הכלבים למשפחות מאמצות. גם שם, מקווים מייסדי הארגון, ימשיכו הכלבים האלה ללמד בני אדם איך לאהוב, לכבד וגם להתגבר על מכשולים.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

קראו עוד בשווים


דברים מוזרים שקרו לי בזינזאנה


קרא עוד »


צפו בריקוד שגרם לאמריקה לבכות


קרא עוד »


סדרות הטלוויזיה שיראו לכם את עצמכם


קרא עוד »

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות