נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשילייפסטיילסדרות הטלוויזיה שיראו לכם את עצמכם

סדרות הטלוויזיה שיראו לכם את עצמכם

אספנו בשבילכם ארבע סדרות חדשות וסרט אחד ששמים במרכז את הסיפור של אנשים עם מוגבלות

אחרי ש”פלפלים צהובים” כיכבה אצלנו ואפילו זכתה לגרסה בריטית יוקרתית, מגיעות בשנים האחרונות אל המסך הקטן בעולם עוד ועוד סדרות טלוויזיה ששמות במרכז אנשים עם מוגבלות – ואף קוצרות הצלחה. ליקטנו עבורכם ארבע סדרות כאלה (שעלו השנה עם עונה חדשה או צפויות לעלות בקרוב) ועוד סרט אחד, יוצא דופן ומרגש, בכולם מככבים גיבורים עם לקות כזו או אחרת. יש לנו הרגשה שכאשר תסתכלו עליהם, תוכלו לראות גם את עצמכם.

Speechless

שיווי משקל בין רגישות לחוסר רגישות. Speechless. צילום abc

הסדרה האמריקאית, שעלתה לאוויר בסתיו האחרון ברשת abc, מספרת את סיפורה של משפחת דמאיו. לכאורה משפחת מעמד בינוני טיפוסית, אמא, אבא ושלושה ילדים, ולמעשה משפחה שמתמודדת עם אתגר מיוחד: גידול ילד הסובל משיתוק מוחין, מתנייד בכיסא גלגלים ואינו יכול לדבר.

הסדרה נפתחת כאשר בני משפחת דמאיו עוברים לבית בפרבר עשיר של קליפורניה, במטרה לשלוח את הילד הבכור, ג’יי ג’יי (JJ), לבית ספר טוב יותר שיאפשר לו סביבה תומכת. ג’יי ג’יי, נער שנון עם חוש הומור דק, משוחק על ידי מיכה פוולר (Micah Fowler), שבעצמו סובל משיתוק מוחין. את אמו של ג’יי ג’יי, מאיה (maya), אמא בריטית עם פה גדול במיוחד שתעשה הכל בשביל הילד שלה, מגלמת השחקנית מיני דרייבר (“סיפורו של וויל האנטינג”).

באתר הרשמי שלה מתוארת הסדרה בתמציתיות ובדיוק: “בזמן שמאיה נלחמת בחוסר הצדק כלפי בנה – האמיתי או המדומה – ממשיכה המשפחה לחפש את האדם הנכון שיוכל לתת לג’יי ג’יי את הקול שלו”.

הסדרה זכתה לביקורות מצוינות, ובין השאר נכתב עליה כך: ” Speechless עוסקת בנושא טעון עם תצוגת משחק עמוקה ושיווי משקל מדויק בין רגישות לחוסר רגישות”. ובשורה לסיום: הסדרה עלתה לשידור בישראל ב-20 במאי בערוץ yes comedy.

כניסה לאתר הרשמי

רוצים הצצה לסדרה? צפו בטריילר

הוחלפו בלידתן (Switched at Birth)

משלבת שפת סימנים אמריקאית. הוחלפו בלידתן. צילום abc family

הסדרה, המשודרת ב-abc family וגם בארץ, נכנסה השנה לעונה החמישית שלה. במרכזה שתי נערות אשר הוחלפו בלידתן וגדלו בשתי סביבות שונות לחלוטין. האחת, ביי קניש (Bay Madeline Kennish), בפרבר עשיר, והשנייה, דפני וסקז (Daphne Paloma Vasquez), באזור של מעמד הביניים.

דפני, שגודלה על ידי אמא חד הורית וסבתא, סובלת מחירשות שנגרמה עקב דלקת קרום המוח שתקפה אותה בגיל שלוש.

לאחר הגילוי המטלטל עוברות שתי הילדות עם המשפחות לגור ביחד, מה שמאלץ אותן ללמוד על השוני ביניהן ולאמץ את המשותף להן.

גם ההורים נאלצים להסתגל למציאות החדשה, וכך למשל נאלצת משפחת קניש להכיר בבורות שלה בכל הנוגע לעולם החירשים ולהתחיל ללמוד את שפת הסימנים.

הסדרה משלבת שפת סימנים אמריקאית, ולכן היא מתאימה גם לכבדי שמיעה ולחירשים. בישראל היא משודרת ב-yes, בסלקום TV וב-VOD של הוט.

לאתר Switched at Birth

הסדרה בבלוג של yes

רוצים טעימה בווידיאו? כנסו

Born This Way

רודפים אחרי החלומות. Born This Way . צילום A&E

תוכנית הריאליטי Born This Way , זוכת פרס אמי ל-2016, עוקבת מקרוב אחרי שבעה צעירים שנולדו עם תסמונת דאון.

השבעה – רייצ’ל, שון, ג’ון, סטיבן, כריסטינה, מייגן ואלנה – רודפים אחרי חלומותיהם, יוצרים חברויות, מחפשים אהבה ועבודה, וכל זאת תוך שהם יוצאים לא פעם נגד הציפיות של החברה מסביבם.

התוכנית נותנת במה נרחבת גם להורים של השביעייה, שמדברים בפתיחות על ילדיהם ועל האתגר לסייע להם לחיות חיים עצמאיים עד כמה שניתן.

הסדרה, של רשת הכבלים והלוויין האמריקאית A&E, נמצאת בעבודה לקראת העונה השלישית שלה.

אתר התוכנית

לצפייה בטריילר

The Undateable

סדרה שנויה במחלוקת. The Undateable. צילום channel 4

סדרת דוקו-ריאליטי המשודרת בערוץ 4 הבריטי, העוקבת אחרי אנשים עם מוגבלות או קשיי למידה בזמן שהם יוצאים לדייטים עם בני זוג פוטנציאליים.

עוד לפני שעלתה לאוויר, ב-2012, הייתה כבר הסדרה שנויה במחלוקת. הרעיון שאנשים עם מוגבלות פיזית או נפשית עשויים להיות “בלתי מתאימים לדייט” (Undateable), נתפס אצל המבקרים – מאנשי אקדמיה ועד לצייצנים בטוויטר – כפוגעני ומזעזע. דובר התוכנית טען בעקבות הביקורת כי השם שלה הוא שיקוף של מה שהציבור חושב, ולא מה שחושבים יוצרי התוכנית.

בתחילת השנה החלה הסדרה את העונה השישית שלה, והיא זוכה להצלחה רבה. ולסיום ספוילר קטן: בעונה החדשה יש אפילו מישהו שמתחתן.

לאתר הסדרה

טריילר לעונה החמישית

life, animated (החיים, סרט מצויר)

זוכה פרסים ומועמד לאוסקר. life, animated

life, animated הוא סרט דוקו אמריקאי מ-2016, המבוסס על ספרו של רון סוסקינד הנושא את אותו שם. הספר מספר על בנו של סוסקינד, אוון, אוטיסט שלמד איך לתקשר עם העולם באמצעות אהבתו לסרטים של דיסני.

עם צאתו זכה הסרט לביקורות משבחות, ואף היה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר. בארץ הוא הוצג במסגרת פסטיבל דוק אביב והוקרן גם ב-yes דוקו.

אוון סוסקינד אובחן בגיל 3 עם אוטיזם. הוריו ניסו לסייע לו בכל דרך לצאת ממעגל השתיקה שהקיף אותו וכמעט איבדו תקווה, עד שגילו את המפתח לתקשר איתו – סרטי אנימציה, במיוחד אלה של דיסני. הסרט מתאר את חייו של אוון ואיך הוא מנסה לתפקד הכי טוב שהוא יכול בעזרת המשפחה והדמויות המצוירות.

לאתר הסרט

לטריילר של הסרט

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

קראו עוד בשווים

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות